Anket: İşverenlerin asgari ücret zam planları neler?

Asgari fiyat artışının akabinde gözler özel bölümdeki artırım oranlarına çevrilirken, Eleman.net patronların bu mevzudaki görüşlerini ortaya koymak gayesiyle bir anket gerçekleştirdi. Anket sonuçlarına nazaran, patronların yarıya yakını çalışanlarına asgari fiyat artırım oranından daha fazla artış yapmayı planlıyor.

İşverenlerin Minimum Fiyat Artırımına Tepkisi

Anket bilgilerine nazaran, patronların %61’i yeni taban fiyattan mutlu olmadığını belirtti. Fakat iştirakçilerin yarısı, çalışanların asgari fiyat artırım oranından daha fazla artış talep edeceğini düşünüyor. Bu bağlamda, patronların %43’ü çalışanlarına %30’un üzerinde artırım yapmayı planladığını tabir etti.

“Asgari fiyat artırım oranından şad musunuz?” sorusuna, iştirakçilerin %39’u “Evet”, %61’i ise “Hayır” karşılığını verdi. Ankette ayrıyeten, iştirakçilerin %64’ü 1-10 arası, %34’ü 10-30 arası, %10’u 30-50 arası, ve %12’si ise 100 ve üzeri sayıda taban fiyatlı çalışan istihdam ettiklerini belirtti.

%30’dan Fazla Artırım Planlayan İşverenler

“Asgari fiyat artırımı sonrası çalışanlarınıza %30’dan fazla artırım yapacak mısınız?” sorusuna verilen karşılıklar şöyle şekillendi:

  • %43’ü olumlu yanıt verirken,
  • %32’si olumsuz yanıt verdi.
  • %25’lik kesim ise şimdi karar vermediğini belirtti.

Öte yandan, “Yılın ortasında ikinci bir taban fiyat artırımı olur mu?” sorusuna patronların %67’si “Hayır” yanıtı verdi.

Enflasyona Karşı Ek Önlemler

“Ücret artırımı dışında çalışanlarınızı enflasyona karşı korumak için hangi uygulamaları devreye alacaksınız?” sorusuna patronlardan şu karşılıklar geldi:

  • %12’si mutfak desteği,
  • %5’i kira yardımı,
  • %28’i ikramiye vereceğini belirtirken,
  • %56’sı şimdi bir plan yapmadığını tabir etti.

Eleman.net CEO’su Levent Dicle’nin Değerlendirmesi

Eleman.net CEO’su Levent Dicle, anket sonuçlarına dair yaptığı değerlendirmede şu sözlere yer verdi:

Bu kıymetlendirme, ekonomik belirsizlikler karşısında patronların çalışanlarına sunacakları dayanakların hem işletmeler hem de çalışanlar açısından kritik bir kıymete sahip olduğunu gösteriyor.

İlginizi Çekebilir:Bahis bağımlılığının tedavi edilmezse yaratacağı uzun vadeli sorunlar
OKU:  Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times t3l3Z1g5
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times DRZcEcmt
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times hYEdfXOh
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times vA6InrqH
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times YcVV1jlP
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times fPRVA8TK
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
Bahis Haber | © 2025 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet betebet