Çin’in tüketici enflasyonu aralıkta yavaşladı, deflasyon kaygıları artıyor

Ulusal İstatistik Bürosu’nun Perşembe günü yayımladığı datalara nazaran, Çin’in Aralık ayı tüketici fiyat enflasyonu yıllık bazda %0,1’e gerileyerek deflasyon kaygılarını artırdı.

Manşet enflasyondaki bu artış, Reuters’ın beklentileriyle uyumlu olsa da Kasım ayındaki %0,2’lik yükselişe nazaran daha düşük gerçekleşti. Çekirdek Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), besin ve güç fiyatlarını hariç tutarak yıllık bazda %0,4 artış kaydetti; bir evvelki ay bu oran %0,3’tü.

Aylık bazda ise TÜFE, Kasım ayındaki %0,6’lık düşüşün akabinde yatay bir seyir izledi. Resmi bilgilere nazaran, uygun hava şartları sayesinde besin fiyatları aylık bazda %0,6 oranında düştü. Bilhassa taze zerzevat fiyatları %2,4, taze meyve fiyatları ise %1 geriledi. TÜFE sepetinde değerli bir hisseye sahip olan domuz eti fiyatları da %2,1 oranında azaldı.

Analistlerden Beklenti: Domuz Eti Fiyatları 2025’te Düşüşte Olacak
ANZ Bank analistleri, yayımladıkları bir notta, “Manşet TÜFE, 2025 yılında zayıflayan domuz eti fiyatlarından olumsuz etkilenecek” tabirlerine yer verdi. Yıllık bazda bakıldığında, domuz eti ve taze zerzevat fiyatları %12,5 oranında yüksek seyretmeye devam ediyor.

Çin’de üretici fiyatları enflasyonu (ÜFE) ise Aralık ayında yıllık %2,3 oranında geriledi. Bu oran, Reuters’ın %2,4’lük düşüş kestiriminden biraz daha âlâ çıktı. ÜFE, altyapı ve gayrimenkul projelerinin dönem dışında süreksiz olarak durdurulmasının çelik talebini azaltması nedeniyle Kasım ayındaki %0,1’lik artıştan sonra aylık bazda %0,1 düştü.

Zayıf Tüketici Talebi ve Deflasyon Tehlikesi
Tüketici enflasyonundaki bu düşük seyir, Çin’in zayıf iç taleple uğraş ettiğini ve deflasyon riskinin gündemde olduğunu gösteriyor. Pekin, geçtiğimiz Eylül’den bu yana faiz oranlarını düşürmek, pay senedi ve emlak piyasalarını desteklemek ve banka kredilerini artırmak üzere çeşitli teşvik tedbirleri alsa da tüketimi artırmayı başaramadı.

Çarşamba günü Çin, ekipman yükseltmeleri ve sübvansiyonlar yoluyla tüketimi teşvik etmeyi amaçlayan tüketici takas programını genişletti. Fakat Oxford Economics’in Baş Ekonomisti Louise Loo, bu sübvansiyonların “belirli eserleri hedefleyen kısa vadeli bir çözüm” olduğunu belirterek daha geniş çaplı tüketim artışı sağlamada yetersiz kaldığını tabir etti.

OKU:  Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)

CNBC’nin “Street Signs Asia” programına konuşan Loo, “Bu teşviklerin akabinde değerli geri ödeme tesirleri var, yani artık harcananlar daha sonra harcanmayacak” dedi.

“Perakende Kesimi İçin Yetersiz”

Toparlanma İşaretleri, Lakin Zorluklar Devam Ediyor
Birtakım göstergeler, Çin iktisadının toparlanabileceğine işaret ediyor. Örneğin, fabrika faaliyetleri son üç aydır genişleme kaydediyor, fakat bu büyümenin suratı Aralık ayında yavaşladı. Union Bancaire Privée’nin Kıdemli Ekonomisti Carlos Casanova, Çin’in Eylül ayında aldığı siyaset tedbirleri sonrasında toparlanma sinyalleri verdiğini, fakat emlak bölümündeki sıkıntılar ve ABD ile ticaret tansiyonları üzere büyük zorluklarla karşı karşıya olduğunu söyledi.

Oxford Economics’ten Loo, tüketici harcamalarındaki zayıflık nedeniyle Çin’in reflasyona ulaşma suratının beklentilerin gerisinde kalabileceğini öngörüyor.

Çin’in yuanı da Çarşamba günü, Hazine getirilerindeki yükseliş ve doların güçlenmesiyle birlikte son 16 ayın en düşük düzeyi olan 7,3316’ya geriledi.

cnbc.com

Çeviri: Cem Çetingüç

İlginizi Çekebilir:Bahis bağımlılığı ile mücadelede başarılı hikayelerden ilham alın
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times H4tSL2CA
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times 2tUSzURg
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times Pn67Wv2k
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
Rüyada Pasta Görmek Ne Anlama Gelir?
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times CfzulyPV
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
Bahis Haber | © 2025 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet