KPMG: Enerji sektöründeki CEO’ların yarısından fazlası yapay zekâya öncelik veriyor

Enerji dalı CEO’larının bölümün geleceği hakkında beklentilerini ortaya koyan KPMG’nin 2024 Global ENRC CEO Beklentileri araştırması yayımlandı.

Araştırmada yer alan ankete nazaran CEO’ların yüzde 78’i iktisadın önümüzdeki üç yıl içinde büyüyeceğinden emin. Ayrıyeten CEO’ların yüzde 82’si kuruluşlarının büyüme beklentileri konusunda kendilerine güveniyor. Jeopolitik karışıklıklar CEO’ların en çok ehemmiyet verdiği bahislerin başında gelirken Gen AI nedeniyle ortaya çıkan riskler de telaş yaratıyor. Buna rağmen Gen AI, CEO’ların yüzde 58’i için en kıymetli yatırım önceliği ve bunların üçte ikisi bu teknolojinin iş modellerini nasıl kökten değiştireceğini ve yeni fırsatlar sunacağını net bir biçimde gördüklerini söylüyor.

KPMG’nin güç, doğal kaynaklar ve kimya (ENRC) bölümüne liderlik eden CEO’ların karşı karşıya olduğu zorlukları ve fırsatları derinlemesine incelediği 2024 Küresel Güç CEO Görünümü raporuna nazaran jeopolitik belirsizlikler, ekonomik dalgalanmalar ve teknolojik dönüşüm üzere global dinamikler dal önderlerinin gündemini şekillendiriyor. Kesimde çalkantılı bir ortam olmasına rağmen CEO’lar büyüme beklentileri konusunda optimist olmaya devam ediyor. Bu inanç ise değişimi yönlendirme konusundaki derin tecrübelerinden kaynaklanıyor. Yeniden de jeopolitik tansiyonlar ve ekonomik dalgalanmalardan, üretken yapay zekânın (Gen AI) getirdiği yeni zorluklara kadar birçok sorunun da farkındalar.

Raporla ilgili değerlendirmede bulunan KPMG Türkiye Enerji Sektörü Lideri Hakan Demirelli, “Bölgesel çatışmalar, jeopolitik tansiyonlar, ticaret savaşları ve ekonomik belirsizliklerin ağır olduğu bu devirde ENRC dalındaki CEO’lar, anketimizin de ortaya koyduğu üzere şaşırtan bir optimistlik ve itimat sergiliyor. Bunun sebebi aslında hayli kolay. ENRC CEO’ları, değişim ve zorluklarla başa çıkma konusunda uzman. Bu yetkinlikleri, onlara kesimdeki belirsizliklere karşın güçlü bir rehberlik sağlıyor. Ayrıyeten, güç fiyatlarının güçlü seyri de gelecekteki gelir akışlarına dair inançlarını pekiştiriyor. Son bir yılda, yenilenebilir güçler kadar fosil yakıtlara dayalı güçler de büyüme gösterdi ve güç talebi dorukta. Global enflasyondaki düşüş ve ABD üzere kilit pazarlarda faiz indirimi mümkünlüğü, daha müspet bir tablo da çiziyor.” dedi.

OKU:  Almanya’da sanayi üretimi kasım ayında arttı

Ekonomiye inançları devam ediyor

Geçen yıla benze formda CEO’ların yüzde 78’i iktisadın önümüzdeki üç yıl içinde büyüyeceğinden emin. Ayrıyeten CEO’ların yüzde 82’si kuruluşlarının büyüme beklentileri konusunda kendilerine güveniyor ve bu oran tüm bölüm ortalaması olan yüzde 78’den daha yüksek. Lakin kesimin geleceğine ait itimat sağlam olmakla birlikte yüzde 72 ile biraz daha düşük kalıyor. Genel olarak, ENRC CEO’larının yüzde 43’ü önümüzdeki üç yıl içinde yüzde 0,01 ila 2,49 ortasında büyüme beklerken yaklaşık üçte biri (yüzde 30) yüzde 2,50 ila 4,99 ortasında bir büyüme kestirim ediyor.

Sektörün en değerli sorunu jeopolitik karışıklıklar

Jeopolitik karışıklıklar ENRC CEO’larının en çok ehemmiyet verdiği mevzuların başında geliyor ve yüzde 55’i bunu önümüzdeki yıllarda karşılaşacakları en büyük zorluk olarak görüyor. Bu oran tüm kesim ortalamasının (yüzde 47) epeyce üzerinde. Talep ve fiyatlar üzerindeki potansiyel tesirleri nedeniyle ekonomik belirsizlik ikinci en değerli zorluk (yüzde 43) olarak görülüyor. Gen AI nedeniyle ortaya çıkan riskler de eşit derecede kaygı kaynağı (yüzde 43) olarak bedellendiriliyor.

Büyüme stratejileri devam ediyor

Tüm bu potansiyel zorluklara karşın, ENRC CEO’ları büyüme stratejilerine sıkı sıkıya bağlı kalıyor ve bu gayeye ulaşmak için çevik adımlar atıyor. Önderlerin üçte ikisi, etraflarındaki birbiriyle bağlantılı zorluklara karşılık olarak stratejilerini uyarladıklarını, kalan yüzde 33’ü ise bunu yapmayı planladıklarını söylüyor. Operasyonel açıdan ENRC CEO’ları sermaye ve girdi maliyetlerini enflasyona karşı müdafaayı büyüme gayelerine ulaşmada birincil kaldıraç olarak görüyor (yüzde 22), bunu yüzde 17 ile inorganik büyüme takip ediyor.

Yapay zekâ yatırımları artıyor

Yapay zekânın iş sayısını azaltması beklenmiyor

Siber taarruzlara karşı daha hazırlıklılar

Madalyonun öbür yüzünde ise teknoloji riskleri, bilhassa siber güvenlik yer alıyor. Bu alanda 2023’e kıyasla bu yıl kıymetli bir değişim var. Siber hücumlara karşı âlâ hazırlandığını söyleyen ENRC CEO’larının oranı yüzde 46’dan yüzde 58’e yükseldi. Bu 12 puanlık artış, dikkat alımlı bir gelişme. Bunun, CEO’ların yüzde 72’sinin operasyonlarını ve fikri mülkiyetlerini yapay zekâ kaynaklı tehditlerden korumak için siber güvenlik yatırımlarını artırmış olmalarıyla temaslı olduğu düşünülüyor.

OKU:  Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)

Ofise geri dönenler ödüllendirilecek

Ankette yetenek açısında da değerli sonuçlar ortaya çıktı. Buna nazaran genç jenerasyonun uzaktan ve hibrit çalışmayı benimsemesine karşın, ENRC CEO’ları önümüzdeki üç yıl içinde ofis içi yaklaşımı giderek daha fazla tercih ediyor ve yüzde 93’ü bunu baskın model olarak destekliyor. Dahası, CEO’ların yüzde 100’ü ofise gelmek için uğraş sarf eden çalışanlarını uygun vazifeler, artırımlar yahut terfilerle ödüllendireceklerini söylüyor.

Hedef, 2030 yılına kadar net sıfıra ulaşmak

foreks.com

İlginizi Çekebilir:Bahis bağımlılığı ile mücadelede başarılı hikayelerden ilham alın
share Paylaş facebook pinterest whatsapp x print

Benzer İçerikler

metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times d4DGfAAC
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
Rüyada Çıngırak Görmek Ne Anlama Gelir?
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times 7kLakBGP
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times GR3zunDT
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times T2CfXDZ6
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
metadan rota degisikligi reklamcilar endise duyuyor financial times 3vUaBYSk
Meta’dan Rota Değişikliği: Reklamcılar endişe duyuyor (Financial Times)
Bahis Haber | © 2025 |

WhatsApp Toplu Mesaj Gönderme Botu + Google Maps Botu + WhatsApp Otomatik Cevap Botu grandpashabet betturkey betturkey matadorbet onwin norabahis ligobet hostes betnano bahis siteleri aresbet betgar betgar holiganbet